Trust me, I am an engineer

Mitől jobb munkaerő az érdeklődő ember?

2016. május 14. - Annamária Árvai

A munkaerő kiválasztásért felelős vezetők többsége kizárólag a legkiválóbb képesítéssel rendelkező pályázók keresésére koncentrál, de a potenciális munkavállalók az önéletrajzon túl egyéb képességekkel is rendelkeznek.

cropped-kis-kivancsi.jpg

A kíváncsiság egy meghatározó jellemvonás, amely nem csak a gyermekkorban van jelen. Elkötelezettségre és kiválóságra ösztökél, így kíváncsi emberként, akár egy nálad képzettebb emberrel szemben is elnyerheted a választott pozíciót. A Lucktastic (a Jump Ramp mobilos játékok készítésével foglalkozó vállalat részlege) társ-alapítója, Tony Vartanian is hasonlóképp járt el. Úgy fejlesztette cégét, hogy képzett, érdeklődő jelentkezőket vett fel azokkal szemben, akik ugyan meggyőzőbb háttérrel rendelkeztek, de nem mutattak kellő tudásvágyat.

A Gallup International kutatása szerint, a legjobb vállalkozók érdeklődők és ötletgazdagok, amiből arra lehet következtetni, hogy kreatívan tekintenek a jövőre és van elképzelésük a vállalkozásuk alakulásával kapcsolatban. Nem ülnek arra várva, hogy megmondják nekik, mit csináljanak, ehelyett innovatívok és önállóan változtatják szervezetüket. Vartanian szerint ez az a kvalitás, amivel minden alkalmazottnak rendelkeznie kell a felvételkor.

A Startupok gyorsan haladnak

Egy startupnál nem csak a CEO-nak kell kreatívnak lennie, hanem minden alkalmazottnak rendelkeznie kell ezzel az adottsággal. A nagyvállalatokkal ellentétben a startupoknak a fennmaradás érdekében gyorsan kell változniuk, alkalmazkodniuk és fejlődniük az iparágon belül. Nincs szükség olyan munkavállalókra, akik lassabb munkatempóra vagy nagyobb kiegyensúlyozottságra vágynak a magánélet-munka területén. „Egy startupnál az egyik legnagyobb kihívás, hogy lépést tudjanak tartani egy fejlődő vállalat gyorsan kialakuló igényeivel. Érdeklődő személyt alkalmazni azt jelenti, hogy a munkavállaló nem csak képzett és jó képességű, hanem tovább tud látni feladatain is.

A startupok speciális környezetek, ahol jellemző a nagy nyomás, gyors ritmus és a stressz. Az új alkalmazottaknak fel kell készülni arra, hogy karrierjüknek kötelezik el magukat, és nem úgy, ahogyan azt egy nagyvállalat elvárja. Például a startupok 50%-a 5 éven belül elbukik, 25%-a pedig nem éli meg az első évet sem. A startupok -jó értelemben- egy kudarc kultúrát is eredményezhetnek, ugyanis egy startup a hibákból tanul, ami ösztönözheti a növekedést, ugyanakkor egy stresszes kultúra táptalaj a nem megfelelő alkalmazottak számára is.

Érdeklődés vs. intelligencia

A Harvard Business Review alapján az érdeklődés ugyanolyan fontos egy alkalmazottnál, mint az intelligencia, de a magas IQ nem feltétlenül jelenti azt, hogy valaki hajtani fog és inspirált lesz a munkahelyén. A Perspectives on Psychological Science tanulmány úgy jellemzi az érdeklődést, mint egy éhes elmét. Akikre az intellektuális kíváncsiság jellemző, azok tipikusan unják a napi rutint, könnyebben elfogadják a félreértéseket, és ritkán felel meg nekik a kényelmes. Az ilyen típusú dolgozók mindig a következő nagy dologban érdekeltek, és valószínűleg azt figyelik, hogyan tudnának napról-napra javulást hozni a cégnek. A legjobb és legnagyobb dolgokra áhítoznak, így tökéletesen illenek egy gyors tempóban változó startuphoz. Vartanian szerint, ezek az emberek jellemzően szeretnek tanulni, tudásra és új tapasztalatokra szomjaznak. Ez a jellemvonás olyan alkalmazottakhoz vezet, akik lelkesen fejlődnek, feladataikat olyan irányba terjesztik ki, melyek a legjobban érdeklik őket. Ez különösen fontos azoknál a kis startupoknál, ahol az alkalmazottak egyszerre több szerepkört látnak el.

A Scientific American szerint az érdeklődés és intelligencia kéz a kézben járnak. Egy tanulmányt idéznek, miszerint minél nagyobb érdeklődéssel figyel valaki egy kérdést, annál jobban emlékszik a válaszra. Ez meghatározó képesség egy olyan startup környezetben, ahol a dolgok gyors lefolyásúak és ezzel egy időben a dolgozóknak a legjobb formájukat kell nyújtani. A cikk szerint az érdeklődés kulcsfontosságú azoknak is, akiknek a nyilvánosság előtt kell szerepelni. Ha a team érdeklődő emberekből áll, bárkinél jobban tudhatják, hogy ragadják meg a figyelmet és tegyenek emlékezetessé egy márkát.

Az érdeklődő emberek magukba fektetnek

Egy startup üzemeltetése rengeteg energiát emészt fel, nem sok idő marad figyelemmel kísérni az alkalmazottak elkötelezettségét. Érdeklődő emberek esetében kevésbé kell az elkötelezettség miatt aggódni, hiszen természetükből adódóan lendítik előre karrierjüket. A vezetőknek minimális időt kell motiválásukra áldozni, így jóval több időt tudnak a vállalat fejlődésére fordítani.

„Az intellektuálisan érdeklődők hajlandók fejlődésükre pénzt és időt áldozni, míg a Jump Rampnél vannak. A technológia és az azzal járó kihívások folytonosan változnak, főleg a mobil részlegen. Azoknak, akik nem fejlődnek, tudása hamar elavulttá válik és kevesebb értékkel fognak bírni vállalaton belül és kívül egyaránt”– mondja Vartanian.

Egy startupnál dolgozni nagyon stresszes és sokan elbuknak. De a Gallup tanulmány kiemeli, hogy azok, akik érdeklődők, sokkal optimistábbak a jövővel kapcsolatban, ami nagyon fontos egy startup esetében, ahol a jövő eléggé bizonytalan. Olyan emberek almazása, akik szépnek látják a jövőt, akiket a kíváncsiság hajt, segítenek megtartani a lendületet, és kevésbé valószínű, hogy hamar feladják. Ezek a dolgozók az összes energiájukat beleadják a startupba, ami növeli a vállalat esélyeit.

Nem csak a startupok

A nagyvállalatokról az a hír járja, hogy lassan haladnak és nagyobb struktúrára van szükségük, de ez nem azt jelenti, hogy az érdeklődés ne lenne alapvető része a vállalatnak. A technológia rendkívül gyorsan változik, és sok cég jött rá arra, hogy érdemes lépést tartani ezekkel a rohanó változásokkal. Ez azt is jelentheti, hogy az érdeklődést beleültetik részlegekbe, vagy olyan részlegeket állítanak, melyek a szervezeten belül startupként működnek.

Vartanian szerint bármi is legyen a megoldás, a nagyvállalatok sem mellőzhetik az érdeklődést. Az üzleti és a piaci igények gyors változása nem csak a startupokra jellemző. A vágy, hogy megismerd a céget, túlnőj a teamen és az eszköztárakon, már nem feltétlenül hoz sikert egy nagyobb vállalatnál.

Vartanian azt állítja, hogy olyan startupoknak és cégeknek, akik érdeklődő emberekkel akarják felépíteni a teamüket, nagyon fontos már az interjú fázisban vizsgálni ezt a képességet. A kulcs, hogy kerüld el a hozzád hasonló hátterű és gondolkodásmódú emberek felvételét. Azzal, hogy többféle személyiséget és látókört vegyítesz, segít, hogy mindenki annyira kreatívvá váljon, amennyire csak lehet.

Érdeklődő emberek felvételekor például azokat a szempontokat is figyelembe kell venni, hogy a jelölt elkötelezett-e a fejlődésre, nyitott-e teamek között dolgozni, mennyire tud azonosulni alapvető kérdésekben és elszánt-e a cég jövőképével kapcsolatban. Végezetül „nagyon keményen dolgozni egy dolog, fejlődésre képesnek lenni egy másik” – mondja Vartanian.

(Forrás)

***

Ha Te is kreatív, kihívásokkal teli mérnök állást keresel minőségi munkáltatónál, jó helyen jársz, mert a Schönherz Bázis épp azért jött létre, hogy Neked segítsen.

Gyere, nézz szét aktuális állásaink között!

A bejegyzés trackback címe:

https://bazis.blog.hu/api/trackback/id/tr418716894

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása