Trust me, I am an engineer

Üzleti téren is meghatározó lesz az MI

2017. február 20. - SzarvasJános

A területen végrehajtott áttöréseknek köszönhetően több, mint valószínű, hogy egyre több helyre fogja magát befészkelni a mesterséges intelligencia. Az Information Age nemrégiben fel is kereste ezzel kapcolatban Adam Spearinget, a Salesforce európai, közel-keleti és ázsiai AppCloud alelnökét, aki elárulta, hogy az MI miképpen befolyásolja azt, hogy a vállalatok hogyan érintkeznek ügyfeleikkel.

Spearing szerint az olyan technológiák, mint a mesterséges intelligencia, elengedhetetlenek a versenyképesség megőrzéséhez, mivel az ügyfélkörben egyre nagyobb igény mutatkozik arra, hogy az algoritmusok segítségével „megjósolható módon szolgálják ki őket.”

Az elvégzett kimutatások alapján a fogyasztók szeretik, ha már akkor tudatnák velük, mire is vágynak, még mielőtt megfogalmazódna bennük ez az igény, és Spearing elmondása szerint pillanatnyilag kevés olyan technológia áll a piac rendelkezésére, ami képes megoldást kínálni erre a helyzetre.

A technológia előbb vagy utóbb, de egészen biztosan átalakítja majd azt, ahogyan az ügyfelek kapcsolatba lépnek a vállalatokkal, és ez alatt jelentős dolgokra kell gondolni. Ha sikerülne megérteni egy tweet, egy poszt vagy egy e‑mail mögött rejlő érzelmeket, azzal megváltoztathatnánk, hogy a fogyasztók miként rangsorolják az interakcióikat.

Az ügyfélszemlélet javításának elősegítése mellett Spearing úgy gondolja, hogy a technológia gyakorlati alkalmazása elősegíti a termelékenység és a belső innováció növelését is, mondván, hogy a mesterséges intelligencia „lehetővé teszi az erőforrások újraelosztását, így elvégezhetők az olyan egyszerű feladatok, mint például a robotikus technológiával történő kommunikáció, amelyek hozzájárulnak az ügyfelek gyors kiszolgálásához.”

Egyes híresztelések szerint az MI és a robotika 250.000 munkahelyet veszélyeztethet a közszférában, ám Spearing olyan lehetőségként tekint erre, amellyel a komolyabb, nagyobb kihívást jelentő feladatokra lehet összpontosítani, miközben a robotok átvehetik a hétköznapibb feladatokköröket. Vagyis értékesítési szempontból nélkülözhetetlenek az emberek, hiszen mind a humán érintkezéshez szoktunk, ez szerves, pótolhatatlan része a társadalmunknak. Rendkívül meghatározó szerepe van annak, kik vagyunk, és mit csinálunk.

Spearing összegzése szerint a mesterséges intelligencia révén a vállalatok a B2B (business to business) és B2C (business to consumer), azaz vállalat–vállalat közti, illetve vállalat–fogyasztó közti kereskedelmet támogató piactereken elindulhat egyfajta változás a „nem tudatos hozzá nem értés felől egy tudatos hozzáértés felé.”

(Forrás)

***
Ha Te is kreatív, kihívásokkal teli mérnök állást keresel minőségi munkáltatónál, jó helyen jársz, mert a Schönherz Bázis épp azért jött létre, hogy Neked segítsen!

Gyere, nézz szét aktuális állásaink között!

A bejegyzés trackback címe:

https://bazis.blog.hu/api/trackback/id/tr8012275063

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása